Πραγματοποιήθηκε στις 24 Νοεμβρίου 2005 ο εορτασμός των 80 χρόνων λειτουργίας του Κρατικού Εργοστάσιου Αεροσκαφών (ΚΕΑ) παρουσία του Αρχηγού Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας Αντιπτεράρχου (Ι) Γεωργίου Αυλωνίτη
Το Κρατικό Εργοστάσιο Αεροπλάνων, όπως ήταν η ονομασία του αρχικά, ιδρύθηκε το 1925 μετά από απόφαση του Ελευθερίου Βενιζέλου σε συνεργασία με την Βρετανική εταιρεία Blackburn.
Την περίοδο από το 1926 έως το 1939 κατασκευάστηκαν μεταξύ άλλων, το πρώτο Ελληνικό υδροπλάνο τύπου Vellos, 10 βομβαρδιστικά τύπου Atlas, 10 εκπαιδευτικά Ayro Tutor, βόμβες γυμνασίων, πυροκροτητές και το μεταλλικής κατασκευής αεροσκάφος τύπου PZL. Παράλληλα σχεδιάστηκε και ξεκίνησε η κατασκευή 90 αεροσκαφών HENSCHEL η οποία και διακόπηκε λόγω της κήρυξης του πολέμου και της Γερμανικής κατοχής.
Το 1955 καθιερώθηκε για πρώτη φορά η εκτέλεση της επιθεώρησης εργοστασιακού επιπέδου στα αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας και το 1957 μετονομάσθηκε σε 202 Κρατικό Εργοστάσιο Αεροπλάνων.
Το 1958 ιδρύθηκε στην περιοχή Ελληνικού ως παράρτημα του 202 ΚΕΑ το τμήμα Τηλεπικοινωνιών-Ηλεκτρονικών, και το επόμενο έτος το τμήμα διακρίβωσης προτύπων στο Φάληρο.
Κατά τα έτη 1977-1979 εργοστασιακός φόρτος μεταφέρθηκε από το ΚΕΑ στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία, ενώ το εργοστάσιο διατήρησε τη συντήρηση εργοστασιακού επιπέδου στα αεροσκάφη F-104, T-33, F/RF-84, C-47, T-41, G-164, στα ελικόπτερα ΟΗ-13Η, ΑΒ-205, Β-212 καθώς και στους αεροκινητήρες J-79 και J-65.
Κατά τα έτη 1979-1981 το Εργοστάσιο Παλαιού Φαλήρου μεταφέρθηκε σταδιακά στο Ελληνικό και την Ελευσίνα.
Το 1984 το 202 ΚΕΑ έλαβε νέα οργανωτική δομή και όλες οι δραστηριότητες του κατανεμήθηκαν στα επιμέρους 5 Εργοστάσια που έγιναν ανεξάρτητες Μονάδες ως εξής:
- Κρατικό Εργοστάσιο Αεροπλάνων Ελληνικού
- Εργοστάσιο Τηλεπικοινωνιών-Ηλεκτρονικών Ελληνικού
- Εργοστάσιο αεροκινητήρων Ελευσίνας
- Εργοστάσιο Μεταφορικών Μέσων και Επιγείου Εξοπλισμού Ελευσίνας και Αράξου.
Το 1987 το 202 Κρατικό Εργοστάσιο Αεροπλάνων Ελληνικού μετονομάστηκε σε Κρατικό Εργοστάσιο Αεροσκαφών και το 1991 ολοκληρώθηκε η μετεγκατάσταση των συνεργείων Ελευσίνας στο Ελληνικό.
Το 1993 αρχίζει η εκτέλεση εργασιών εργοστασιακής συντήρησης σε αεροσκάφη F/RF-4E και το 1998 η εκτέλεση ετήσιων επιθεωρήσεων των Πυροσβεστικών Αεροσκαφών CL-215.
Το 2002, λίγο πριν την αναστολή λειτουργίας του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού και την κατάργηση του διαδρόμου προσγείωσής του, αποδόθηκε στην Πολεμική Αεροπορία το τελευταίο αεροσκάφος F-4E.
Έως σήμερα συνεχίζονται τα προγράμματα επιθεωρήσεων ελικοπτέρων ΑΒ-205 και Β-212 και από το 2003 των ελικοπτέρων Super Puma, ενώ παρέχεται Τεχνική Υποστήριξη σε Μονάδες αεροσκαφών F/RF-4E, CL-215/415.