Το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας προέβει στην κάτωθι ανακοίνωση σχετικά με Αεροπορικό ατύχημα μεταξύ στρατιωτικών αεροσκαφών που συνέβη στις 23 Μαϊου 2006 και ώρα 12:45:
Από το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας ανακοινώνεται ότι, τη 23 Μαΐου 2006 και ώρα 12.45 έλαβε χώρα αεροπορικό ατύχημα, κατά το οποίο ένα Ελληνικό και ένα Τουρκικό αεροσκάφος συγκρούσθηκαν στον αέρα, 21 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά της νήσου Καρπάθου, εντός του FIR Αθηνών.
Τουρκικός σχηματισμός, αποτελούμενος από ένα αεροσκάφος RF-4 και 2 F-16 εισήλθε στο FIR Αθηνών, χωρίς κατάθεση σχεδίου πτήσεως, και κινήθηκε προς την περιοχή βορείως νήσου Κρήτης, παραβιάζοντας έτσι τους κανόνες εναερίου κυκλοφορίας. Ελληνικός σχηματισμός, αποτελούμενος από δύο αεροσκάφη F-16, σύμφωνα με τις διατάξεις του ICΑO, για την διασφάλιση της διεθνούς αεροπλοΐας, εκινήθη με σκοπό την αναγνώριση των αγνώστων ιχνών.
Κατά τους ελιγμούς της διαδικασίας αναγνωρίσεως, επήλθε σύγκρουση σε ύψος 27 χιλιάδων ποδών του ενός Ελληνικού και ενός Τουρκικού F-16, τα οποία κατέπεσαν στην περιοχή.
Άμεσα κινητοποιήθηκε το Εθνικό Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ), με πολλαπλά μέσα (Αεροσκάφη, Ελικόπτερα και Πλωτά μέσα του ΠΝ και του ΛΣ) τα οποία κατέφθασαν στην περιοχή εντός του FIR Αθηνών και άρχισαν την έρευνα και διάσωση των πιλότων των δύο αεροσκαφών, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τον ICAO.
Το παραπλέον εμπορικό πλοίο «Gas Century», με σημαία Παναμά, Ιαπωνικών συμφερόντων (εταιρεία Yamamaru) περισυνέλεξε στα διεθνή ύδατα νοτίως νήσου Καρπάθου Τούρκο πιλότο, ενώ ταυτόχρονα κατέφθασε και ελικόπτερο Super Puma της Πολεμικής Αεροπορίας.
Οι Έλληνες διασώστες, μαζί με τον Κυβερνήτη του πλωτού του Λιμενικού Σώματος που κατέφθασε στην περιοχή, επέβησαν στο Παναμαικό πλοίο για παροχή βοήθειας στον Τούρκο πιλότο, ο οποίος αρνήθηκε την βοήθεια, επικαλούμενος την άρτια φυσική του κατάσταση. Στη συνέχεια, κατόπιν αιτήματος της Τουρκικής πλευράς, επετράπη η παραλαβή του Τούρκου χειριστού, από Τουρκικό Ελικόπτερο, το οποίο κατέφθασε μετέπειτα στην περιοχή.
Η Έρευνα και Διάσωση συνεχίζεται, για τον εντοπισμό και του Έλληνα χειριστή.