Επαναλειτουργία 337 Μοίρας Παντός Καιρού

Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας ανακοινώνει τα εξής:

Μετά από απόφαση του Ανωτάτου Αεροπορικού Συμβουλίου (ΑΑΣ) η ιστορία της 337 Μοίρας Παντός Καιρού άρχισε να γράφεται και πάλι στη Λάρισα, αυτή τη φορά με αεροσκάφη F-16 Block 52+. Η λειτουργία της 337 Μοίρας είχε διακοπεί προσωρινά τον Δεκέμβριο του 2005 μετά την απόσυρση από την ενεργό υπηρεσία των αεροσκαφών F-4E Southeastern Regional Agreement (SRA).

Η τελετή επαναλειτουργίας της Μοίρας έγινε παρουσία του Αρχηγού ΓΕΑ στην 110 Πτέρυγα Μάχης στη Λάρισα την 20η Οκτωβρίου 2006. Την τελετή τίμησε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.

Η ίδρυση της 337 Μοίρας κατά τα δύσκολα χρόνια του 1945-47, σηματοδότησε την αρχή μιας νέας εποχής για το Όπλο, ενώ η μετέπειτα πορεία της δικαίωσε κάθε προσδοκία.

Αρχικά η 337 εξοπλίσθηκε με αεροσκάφη Spitfire αλλά πολύ γρήγορα έδειξε την ετοιμότητα της για ακόμη υψηλότερους στόχους. Σε αυτήν ανήκε η τιμή να είναι η πρώτη Μοίρα της Πολεμικής μας Αεροπορίας που υποδέχθηκε μαχητικά αεροσκάφη jet, τα F-84G, και ήταν εκείνη, η 337, που εγγυήθηκε για τις συνθήκες ασφάλειας ώστε μέσα από τα σπλάχνα της να δημιουργηθεί το πρώτο ελληνικό ακροβατικό Σμήνος.

Κατά τη διάρκεια όλων αυτών των ετών η Μοίρα μετακινήθηκε αρκετές φορές, ενώ δέχθηκε στο δυναμικό της διάφορους τύπους μαχητικών σύμφωνα με τα προγράμματα εκσυγχρονισμού και τις εκάστοτε επιχειρησιακές απαιτήσεις. Στις αεροπορικές μας συνειδήσεις ωστόσο, η 337 έχει συνδεθεί άρρηκτα με την περιοχή της Λάρισας, την 110 Πτέρυγα Μάχης και το Phantom. Έτσι, η 337 Μοίρα Παντός Καιρού, έχοντας από το 1978 αποκτήσει το F-4E και έχοντάς το δαμάσει και μετατρέψει στο κυριότερο μέσο υποστήριξης του αποτρεπτικού-αμυντικού δόγματος της χώρας, δίκαια θεωρείται ότι πρωτοστάτησε στην αδιαμφισβήτητη επιτυχία της Ελληνικής αεράμυνας για ουρανούς ελεύθερους.

Η 337 Μοίρα Παντός Καιρού και τα Phantom κατά τα τελευταία 27 χρόνια, ήταν στον αέρα για περίπου 80.300 ώρες. Αριθμός ωρών πτήσεως ύψους ιδιαίτερα εντυπωσιακού. Κατά το διάστημα αυτό πρώτευσαν η τήρηση των διαταγών, των παραδόσεων, η αξιοπρέπεια, η σύμπνοια μεταξύ των πληρωμάτων αέρος και εδάφους και η ασφάλεια των πτήσεων. Η μικρή κοινωνία της Μοίρας ενώ δεχόταν την κατά καιρούς φυσιολογική ανανέωση στο προσωπικό της έμενε ενωμένη στις χαρές αλλά και στις λύπες, με κέντρο πάντα “το αεροπλάνο της”.

Σήμερα γυρίζει μια ακόμη σελίδα της ευρύτερης αεροπορικής μας ιστορίας. Η Μοίρα επαναλειτουργεί με τα νέα αεροσκάφη F-16 Block 52+. Η ψυχή της, οι δικοί της άνθρωποι, θα συνεχίσουν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στο έργο της Πολεμικής Αεροπορίας και στην αεροπορική ιδέα.

Στιγμιότυπα από την τελετή: