Aνακαίνιση Υποστέγου 356 ΜΤΜ της 112ΠΜ

Κατόπιν σχετικής έγκρισης της Διεύθυνσης Έργων της Διοίκησης Αερoπορικής Υποστήριξης (ΔΑΥ/Γ5) πραγματοποιήθηκε πρόσφατα η ανακαίνιση του υποστέγου αεροσκαφών C-130 της 356 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών.

Οι εργασίες της εκτεταμένης ανακαίνισης πραγματοποιηήθηκαν από κλιμάκιο της 206 Πτέρυγας Αεροπορικών Υποδομών (206 ΠΑΥ/ΚΟΣΠΑ) σε συνεργασία με την 112ΠΜ (ΔΥΠ-356ΜΤΜ-ΜΣΕ).



Το υπόστεγο αυτό αρχικά κατασκευάσθηκε κατά την διάρκεια του Μεσοπολέμου απο τους Ιταλούς στην Λέρο και χρησιμοποιήθηκε ως βάση υδροπλάνων μέχρι το τέλος του Β΄ Π.Π. Στην μεταπολεμική περίοδο, δύο από τα υπόστεγα της Λέρου μεταφέρθηκαν αποσυναρμολογημένα στην ηπειρωτική Ελλάδα, απο τα οποία το ένα επανασυναρμολογήθηκε στην Α.Β. Δεκέλειας και το άλλο στην Α.Β. Ελευσίνας. Οι εργασίες υλοποιήθηκαν την εποχή εκείνη με αυτεπιστασία από το Σμήνος Κατασκευών ΕΒΑ (ΣΚΕΒΑ), προπομπό της ΜΑΚ και της 206 ΠΑΥ. Επισημαίνεται η εξαιρετική επικυνδυνότητα της συναρμολόγησης των ζευγών των ημιζευκτών σε μεγάλο ύψος από το έδαφος, εργασία για την οποία απονεμήθηκε το 1949 Εύφημος Μνεία στους Σμηνίτες “εναερίτες”, οι οποίοι και προήχθησαν στο βαθμό του Υποσμηνία για εξαίρετες υπηρεσίες.

Το υπόστεγο της 356 ΜΤΜ καθώς και το επονομαζόμενο υπόστεγο “Λέρος”, όπου στεγάζεται σήμερα το Μουσείο της ΠΑ, αποτελούν αξιομνημόνευτα μνημεία τεχνολογίας αεροπορικών κατασκευών με ιδιαίτερο ιστορικό και αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον.

Το υπόστεγο της 356 ΜΤΜ από την πολυετή και συνεχή χρήση ημίσεος και πλέον αιώνα στη νέα του θέση είχε υποστεί σκωρίωση των μεταλλικών επιφανειών, ενώ το παλαιό υαλοστάσιο είχε πλέον υπερβεί το όριο ζωής και μηχανικής του αντοχής.

Για το σκοπό αυτό, προηγήθηκε ο καθαρισμός του δαπέδου και των εσωτερικών και εξωτερικών επιφανειών του υποστέγου (συνολικής επιφάνειας 7.500 τ.μ.) με υδροβολή και ειδικά καθαριστικά υλικά για την απομάκρυνση κάθε είδους υπολλειμάτων ελαίου, καυσίμου και επιφανειακής σκωρίωσης. Στη συνέχεια τοποθετήθηκε δίκτυ στο εσωτερικό του υποστέγου για την αποφυγή εισδοχής περιστεριών στα ζευκτά και νέα φωτιστικά σώματα.



Επακολούθησε η χρώση των μεταλλικών επιφανειακών με εποξειδικό αντισκωριακό υπόστρωμα (μίνιιο), υψηλής μηχανικής και χημικής αντοχής και πρόσφυσης, και η τελική στρώση. Για το σκοπό αυτό, το προσωπικό της 206 ΠΑΥ, ως σύγχρονοι “εναερίτες”, εργάσθηκαν υπό δυσμενείς συνθήκες προσδεδεμένοι με ιμάντες ασφαλείας και ανυψωμένοι με αναβατόριο σε πολύ μεγάλο ύψος.

Με σεβασμό στην αρχιτεκτονική αξία του υποστέγου το παλαιό υαλοστάσιο αντικαταστάθηκε με μέριμνα της 112ΠΜ με νέο πανομοιότυπης μορφής, διατηρώντας τον αρχικό κάνναβο και το πλαίσιο στήριξης.



Πέραν από την αισθητική αναβάθμιση του υποστέγου, η ανακαίνιση του εσωτερικού του παρέχει πλέον στο τεχνικό προσωπικό της 356 ΜΤΜ, που εργάζεται άοκνα για τη συντήρηση των μεταφορικών αεροσκαφών C-130 της ΠΑ, βελτιωμένες συνθήκες εργασίας σύμφωνα με τους προβλεπόμενους κανόνες ασφάλειας και υγειινής.