Εκθέματα Εξωτερικά Νοτίως του Υπόστεγου ΛΕΡΟΣ

 Μουσείο Πολεμικής Αεροπορίας 

Μενού

Εκθέματα Εξωτερικά Νοτίως του Υπόστεγου ΛΕΡΟΣ

Στον χώρο αυτό εκτίθενται αεροσκάφη της δεκαετίας 1965-1975 και αποτέλεσαν τα δεύτερης γενιάς μαχητικά/βομβαρδιστικά της Π.Α.

AMD-BA Dassault Mirage F.1CG

Αεροσκάφος Mirage F.1CG κατασκευής εργοστασίου AMD-BA  Dassault με έτος κατασκευής 1975 και αριθμό Σειράς 101 και αριθμό   Κατασκευής 51.

Το α/φος είναι το δεύτερο κατά σειρά που φέρει τον  αριθμό Σειράς 101 καθώς το πρώτο καταστράφηκε σε ατύχημα στη Dassault κατά τη διάρκεια δοκιμών λίγο πριν την παράδοση του στην Π.Α., ήλθε στη Ελλάδα στις 08/08/1975 μαζί με το 102 οπότε εντάχτηκε σε υπηρεσία ο τύπος, και απεσύρθη στις 30/07/2003. Το α/φος ήταν ενταγμένο στην 342ΜΠΚ (Μοίρα Παντός Καιρού)που επιχειρούσε από την 114ΠΜ σχεδόν 30 χρόνια (έως το 2003) ήταν το κύριο αεροσκάφος αναχαίτισης της ΠΑ μέχρι την παραλαβή των Μ2000 και F-16. Το α/φος δόθηκε στο Μουσείο Π.Α. στις 19/10/2007  και εις το οποίο εκτίθεται έκτοτε βαμμένο με χρώματα Aegean Blue,  που έφερε κατά το χρόνο υπηρεσίας του.

Στο Μουσείο εκτίθεται επίσης και ένας αεροκινητήρας ATAR 09 K 50 του αεροσκάφους F-1 CG Mirage κατασκευασμένος από την εταιρεία SNECMA.

LTV (Link- Temco – Vought) A-7H Corsair ΙI

Αεροσκάφος A-7H Corsair II κατασκευής εργοστασίου LTV (Link- Temco – Vought) με έτος κατασκευής 1975, αριθμό Σειράς 159664 και αριθμό   Κατασκευής H3.  Ο τύπος εισήλθε σε υπηρεσία με την Π.Α. τον Αύγουστο του 1975 και απεσύρθη το Μάρτιο του 2007. Το αεροσκάφος ήταν το ένα από τα δύο που έφτασαν πρώτα στην Ελλάδα το Αύγουστο του 1975. Απεσύρθη το Σεπτέμβριο του 2005 στον Άραξο. Το α/φος μεταφέρθηκε στο Μουσείο από την 116ΠΜ στις 16/03/2006, στο οποίο εκτίθεται έκτοτε βαμμένο με χρώματα παραλλαγής Βιετνάμ,  που έφερε κατά το χρόνο υπηρεσίας του, έχοντας συμπληρώσει 5.193:30 ώρες πτήσης.

Mc Donnel Douglas RF-4E Phantom II

Αεροσκάφος RF-4 Phantom II κατασκευής εργοστασίου Mc Donnel Douglas με έτος κατασκευής 1970, αριθμό Σειράς 69-7487 και αριθμό   Κατασκευής 4101. Το αεροσκάφος ήταν ένα εκ των 88 που κατασκευάστηκαν για την Πολεμική Αεροπορία της Γερμανίας και το 39 κατά σειρά. Το Μάιο του 1993 η Π.Α. και ειδικότερα 348 Μοίρα παρέλαβε τα πρώτα από τα 27 RF-4E  που παραχωρήθηκαν από τη Γερμανική Αεροπορία και μεταξύ αυτών και το εν λόγω αεροσκάφος. Τα RF-4E  αποσύρθηκαν από την υπηρεσία της Π.Α. τον Μάιο του 2017.

Convair TF-102A Delta Dagger

Αεροσκάφος TF-102A-30-CO Delta Dagger Κατασκευής εργοστασίου Convair,  με έτος κατασκευής 1955 και αριθμό Σειράς 55-4035. Παρελήφθη από την Αμερικανική Αεροπορία (USAF) μέσο MDAP τον Αύγουστο του 1970. Ο τύπος εντάχθηκε σε υπηρεσία με την Π.Α. τον Ιούλιο του 1969  και απεσύρθη τον Μάρτιο του 1977. Το αεροσκάφος απεσύρθη και ετέθη σε κατηγορία Ε.1 το 1978 στην 112ΠΜ. Στις 22/02/1995 δόθηκε εντολή διάθεσης στο Μουσείο Π.Α. στο οποίο μεταφέρθηκε τον Αύγουστο του 1996 και εις το οποίο εκτίθεται έκτοτε βαμμένο με χρώματα παραλλαγής Βιετνάμ. Το α/φος φέρει την πτέρυγα τύπου Case Χ.

Northrop F-5A Freedom Fighter

Αεροσκάφος F-5A Freedom Fighter κατασκευής εργοστασίου Northrop με έτος κατασκευής 1965 με αριθμό Σειράς 65-10541 και αριθμό Κατασκευής N.6202. Παρελήφθη από την IIAF (Ιρανική Αυτοκρατορική  Αεροπορία) μέσω MAP  το Νοέμβριο του 1983 και απεσύρθη από υπηρεσία το Μάρτιο του 1993. Εντολή διάθεσης στο Μουσείο Π.Α. Ιανουάριος 1994.

Lockheed F-104G Starfighter

Αεροσκάφος F-104G Starfighter κατασκευής εργοστασίου ΜΒΒ με έτος κατασκευής 1961 με αριθμό Σειράς 7415 και αριθμό Κατασκευής 7415. Παρελήφθη από την Luftwaffe (Γερμανική Αεροπορία) μέσω MAP 15 Σεπτεμβρίου του 1988 και απεσύρθη από υπηρεσία το 1993. Κατ.Ε1. Εντολή διάθεσης στο Μουσείο Π.Α. 29/11/93 (5/1993-ΚΕΑ).

North American Aviation F-86E (M)

Αεροσκάφος NAA F-86E(M) Κατασκευής υπό άδεια στο εργοστασίου Canadair ως CL-13 Mk.2,  με έτος κατασκευής 1951, αριθμό Σειράς 19146 και αριθμό Κατασκευής 46. Παρελήφθη από τη Καναδική Αεροπορία (RοCAF) στις 16/07/1951 και εντάχθηκε στην  1 Πτέρυγα Μάχης, υπηρετώντας με τις  439 και 441 Μοίρες, διαγράφηκε από τη  RοCAF στις 29/09/1954 και μεταβιβάστηκε στην Ελλάδα μέσω MDAP. Πριν από την παράδοσή του υπέστη τροποποίηση στην πτέρυγα και από Slated έγινε ευρείας χορδής 6-3 με αεροφράκτη και χωρίς Slats. Ο τύπος εντάχθηκε σε υπηρεσία με την Π.Α. τον Ιούλιο του 1957 και απεσύρθη από υπηρεσία τον Ιανουάριο του 1966.

Από το 1984 έως και τον Απρίλιο του 2000 ευρίσκετο στη ΣΤΥΑ ως εκπαιδευτικό βοήθημα και στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκε  για ασκήσεις πυρασφάλειας. Βρισκόταν σε κακή κατάσταση στο χώρο της ΣΤΥΑ μέσα στην 123 ΠΤΕ, στις 21/04/2000 δόθηκε στο Μουσείο Π.Α. το οποίο το επισκεύασε και εις το οποίο εκτίθεται έκτοτε βαμμένο στα χρώματα της 342 Μοίρας με κίτρινο κάθετο σταθερό και το έμβλημα της Μοίρας.