More

    340 Μοίρα

    Έμβλημα

    Παράσταση: Αλεπού

    Xαρακτηριστικό Kλήσης: FOX (Αλεπού)

    Θέση

    115 Πτέρυγα Μάχης – Αεροπορική Βάση Σούδας.

    Έτος Συγκρότησης

    1953

    Υπαγωγή

    115 Πτέρυγα Μάχης

    Αποστολή

    Η 340 Μοίρα έχει ως αποστολή τη διατήρηση υψηλού βαθμού αποτελεσματικότητας και ετοιμότητας με κατάλληλη οργάνωση, εκπαίδευση του προσωπικού και συντήρηση των μέσων και συστημάτων που διατίθενται, για ανάληψη και επιτυχή διεξαγωγή αεροπορικών επιχειρήσεων οποτεδήποτε απαιτηθεί και σύμφωνα με τα ισχύοντα σχέδια.

    Αεροσκάφη που υπηρέτησαν

    • F-84G
    • F-84F
    • A/TA-7H

    Αεροσκάφη που υπηρετούν

    F-16 C/D Block 52+

    Ιστορία

    Στις 18 Απριλίου 1953, συγκροτήθηκε η 340 Μοίρα Διώξεως Βομβαρδισμού (ΜΔΒ), στο αεροδρόμιο της 112 Πτέρυγας Μάχης (ΠΜ), με αεροσκάφη F-84G.

    Τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους η Μοίρα μετακινήθηκε στην 111ΠΜ και τον Μάιο του 1958 τα αεροσκάφη της αντικαταστάθηκαν από τα F-84F.

    Στις 4 Φεβρουαρίου 1960 η 340ΜΔΒ μεταστάθμευσε από την 111ΠΜ στην 115 Σμηναρχία Μάχης (ΣΜ).

    Από τις 9 μέχρι και τις 14 Ιουλίου 1962, σμήνος από έξι (6) αεροσκάφη F-84F, επτά (7) χειριστές και έντεκα (11) τεχνικούς της 340ΜΔΒ, συμμετείχε σε άσκηση ανταλλαγής σμηνών μεταξύ Ελλάδας – Ιταλίας – Τουρκίας, στο Balikesir της Τουρκίας.

    Στις 24 Ιουλίου 1962, σμήνος από τέσσερα (4) αεροσκάφη F-84F της 340 ΜΔΒ εκτέλεσε εκπαιδευτική ναυτιλιακή πτήση με προσγείωση στο RIMINI της Ιταλίας. Το ίδιο έτος ακολούθησε αξιολόγηση της Μοίρας από το SIXATAF, οπού η Μοίρα σημείωσε εξαιρετικές επιδόσεις.

    Από την 1η Ιουνίου 1964, η Μοίρα αυτή διαλύθηκε και παρέμεινε ως Εθνική Μοίρα.

    Τον Ιούλιο του 1964, με Διαταγή του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, η 340ΜΔΒ μετονομάστηκε σε 338ΜΔΒ και η 335 Μοίρα Κρούσεως (ΜΚ), η οποία είχε μετακινηθεί στην 115ΣΜ από την 114ΠΜ, μέσα στον Ιούνιο, σε 340ΜΚ.

    Το 1965 η 340ΜΚ σε αξιολόγηση του 28ου Αρχηγείου Τακτικής Αεροπορίας κατέλαβε την κατηγορία Α’ φέρνοντας πολύ υψηλές επιδόσεις στις βολές LARS και σε γνώσεις σε τεχνικά θέματα των χειριστών.

    Τον Οκτώβριο του 1966, η 340ΜΚ έγινε Μοίρα Διώξεως Βομβαρδισμού με έδρα την 115ΠΜ.

    Το 1967 βρήκε την 340ΜΔΒ να προετοιμάζεται πυρετωδώς για την αναμενόμενη αξιολόγηση της από τις αρχές του ΝΑΤΟ. Καρπός των προσπαθειών της ήταν η κατάταξη της στην κατηγορία Α’ του ΝΑΤΟ.

    Τον Μάρτιο του 1970, σμήνος αεροσκαφών της Μοίρας μεταστάθμευσε, στο πλαίσιο της άσκησης «Southern Flag» στο αεροδρόμιο Gioia del Colle της Ιταλίας και εκτέλεσε εκπαιδευτικές πτήσεις.

    Τον Αύγουστο του 1970, τέσσερα (4) αεροσκάφη F-84F της 340ΜΔΒ μεταστάθμευσε στο αεροδρόμιο Ghedi της Ιταλίας, και εκτέλεσαν εκπαιδευτικές πτήσεις.

    Το 1974 συμπεριέλαβε στη δύναμη της τα αεροσκάφη της F-84F των 338 ΜΔΒ και 339 ΜΔΒ, τα οποία αξιοποίησε σε σύντομο χρονικό διάστημα. Τα αεροσκάφη της ανήλθαν τότε στα εβδομήντα πέντε (75).

    Τον Ιούλιο του 1974, η Μοίρα επάνδρωσε τρία (3) κλιμάκια μετασταθμεύσεως, τα οποία λίγους μήνες αργότερα έγιναν ανεξάρτητες Μοίρες, η 3401, η 3402και η 3403.

    Τον Μάιο του 1975, η 3402ΜΔΒ μετακινήθηκε στην 133ΣΜ (Καστέλλι) και από εκεί, μετά από ένα μήνα, στη Λάρισα.

    Στις 2 Αυγούστου 1975, η 3402ΜΔΒ μετονομάστηκε σε 345ΜΔΒ και στις 13Σεπτεμβρίου 1975 μετακινήθηκε στην 115ΠΜ με αεροσκάφη F-84F.

    Τον Αύγουστο του 1975 άρχισε η παραλαβή του νέου τύπου αεροσκαφών της 340ΜΔΒ, των A/TA-7H Corsair II.

    Τα παλαιά αεροσκάφη F-84F της Μοίρας, το προσωπικό και τα μέσα παραδόθηκαν στην 345ΜΔΒ.

    Από τις 29 Ιουνίου έως και  τις 6 Ιουλίου 1979, Σμήνος αεροσκαφών της 340ΜΒ είχε μετασταθμεύσει στο αεροδρόμιο Hahn της Γερμανίας, στο πλαίσιο ανταλλαγής σμηνών πολεμικών Μοιρών μεταξύ κρατών μελών του ΝΑΤΟ.

    Από τις 7 έως τις 14 Ιουνίου 1983, τέσσερα (4) αεροσκάφη της Μοίρας επισκέφτηκαν το 13ο Gruppo Brindisi, στην Ιταλία.

    Από τις 9 έως τις 11 Φεβρουαρίου 1987, ζεύγος αεροσκαφών της 340ΜΒ, κατά την διάρκεια ανταλλαγής πληρωμάτων Πολεμικών Μοιρών, μετέβη στο αεροδρόμιο Grazzanise της Ιταλίας. Επίσης, από τις 21 έως τις 23 Απριλίου 1987, δύο (2) αεροσκάφη της Μοίρας μεταστάθμευσαν στο αεροδρόμιο Grazzanise στην Ιταλία.

    Το 1990, η Μοίρα πέτυχε, κατά την εκτέλεση του πτητικού έργου της, μηδενικό δείκτη ατυχημάτων, με αποτέλεσμα να βραβευθεί με το έπαθλο ασφάλειας πτήσεων.

    Τέλη Ιουλίου του 1992, στη δύναμη της 340ΜΒ προστέθηκαν τα μισά αεροσκάφη Α/ΤΑ-7Η της 347ΜΒ της 110ΠΜ.

    Στις 3 Μαΐου 1995 μεταστάθμευσαν ένα (1) αεροσκάφος TA-7H και τρία (3) αεροσκάφη A-7H της 340ΜΒ στη MAJORCA για να λάβουν μέρος στην άσκηση «Destined Glory 95».

    Στις 4 Οκτωβρίου 1997, η Μοίρα έλαβε μέρος με μεγάλη επιτυχία στην άσκηση του ΝΑΤΟ, «Dynamic Mix».

    Στις 30 Ιανουαρίου 2001, αναστέλλεται η λειτουργία της 340ΜΒ. Τα αεροσκάφη της 340ΜΒ, καθώς και μέρος του προσωπικού της ενσωματώθηκαν στην 345ΜΒ.

    Στις 3 Μαρτίου 2003, η Μοίρα επανασυγκροτήθηκε στην 115ΠΜ με αεροσκάφη F-16 Block 52+ από όπου επιχειρεί μέχρι σήμερα.