338 Μοίρα Διώξεως – Βομβαρδισμού

338 Μοίρα Διώξεως – Βομβαρδισμού

338 Μοίρα Διώξεως-Βομβαρδισμού

Έμβλημα

Παράσταση: Ο θεός του πολέμου Άρης, κρατώντας μία βόμβα.
Xαρακτηριστικό Kλήσης: ΑΡΗΣ

Το έμβλημα της Μοίρας πήρε τη σημερινή του μορφή το 1974. Ο θεός Άρης «εκσυγχρονίστηκε» σε σχέση με το προγενέστερο έμβλημα, αφού αντί για δόρυ κρατάει μια βόμβα 2000 λιβρών. Στο φόντο εμφανίζεται η διεθνής μασκότ των F-4 Phantom, o Spooky, καθώς η Μοίρα επιχειρεί με το συγκεκριμένο τύπο αεροσκαφών πάνω από 35 χρόνια. Μέσα στο έμβλημα υπάρχει η επιγραφή «Η ΤΑΝ Η ΕΠΙ ΤΑΣ», δηλαδή φράση που έλεγαν οι Σπαρτιάτισσες στους γιους τους όταν τους παρέδιδαν την ασπίδα για τη μάχη:
«Ή να την φέρεις νικητής ή να σε φέρουν πάνω της νεκρό».

Θέση

117 Πτέρυγα Μάχης – Αεροπορική Βάση Ανδραβίδας.

Έτος Συγκρότησης

1952

Υπαγωγή

117 Πτέρυγα Μάχης

Αποστολή

Η 338Μ έχει ως αποστολή τη διατήρηση υψηλού βαθμού ετοιμότητας και αποτελεσματικότητας, την κατάλληλη οργάνωση, την εκπαίδευση του προσωπικού και τη συντήρηση των μέσων και συστημάτων που διατίθενται με σκοπό την ανάληψη και την επιτυχή διεξαγωγή αεροπορικών επιχειρήσεων, οποτεδήποτε απαιτηθεί.

Αεροσκάφη που υπηρέτησαν

  • F-84G Thunderjet
  • F-84F Thunderstreak

Αεροσκάφη που υπηρετούν

F-4E Phantom II

Ιστορία

H 338 Μοίρα συγκροτήθηκε την 24 Δεκεμβρίου του 1952 στην 112 Πτέρυγα Μάχης (ΠΜ)/Αεροπορική Βάση Ελευσίνας με αεροσκάφη F-84G Thunderjet, με την ονομασία 338 Μοίρα Διώξεως/Βομβαρδισμού (Μ Δ/Β).

Τον Απρίλιο του 1953 έγινε μεταστάθμευση της Μοίρας από την 112 ΠΜ στην 110 ΠΜ/Αεροπορική Βάση Λάρισας, στην οποία παρέμεινε μέχρι τον Νοέμβριο του 1956, οπότε επέστρεψε στην 112 ΠΜ.

Την 17 Μαΐου 1958, η 338Μ Δ/Β μετακόμισε στην 115ΠΜ/Αεροπορική Βάση Σούδας στην Κρήτη, αποτελώντας την πρώτη Μοίρα αεροσκαφών που εγκαταστάθηκε στην Πτέρυγα.

Τον Ιανουάριο του 1960 η Μοίρα ανέστειλε την λειτουργία της και επανασυγκροτήθηκε τέσσερα χρόνια αργότερα τον Αύγουστο του 1964 με αεροσκάφη F-84F Thunderstreak.

Στο αεροδρόμιο της Σούδας η Μοίρα παρέμεινε μέχρι την 30 Ιουνίου 1974, οπότε και ανεστάλη εκ νέου η λειτουργία της, ενώ το προσωπικό και τα μέσα της εντάχθηκαν στη δύναμη της 340Μ Δ/Β.

Την 1 Ιουλίου 1974 η Μοίρα ενεργοποιήθηκε και πάλι, αυτή τη φορά στην 117 ΠΜ/Αεροπορική Βάση Ανδραβίδας με τα νέα αεροσκάφη F-4E Phantom II.

Το Μάρτιο του 1975 η Μοίρα ήταν πλήρως ετοιμοπόλεμη.

To 1981 η κινητή ομάδα εκπαίδευσης της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (USAF), συμμετείχε στην εκπαίδευση της Μοίρας σε νέες τακτικές. Το ίδιο έτος έγινε ανταλλαγή των αεροσκαφών F-4E της 338Μ Δ/Β με αυτά της 337ΜΠΚ της 110ΠΜ.

Την 5 Αυγούστου 1991 η Μοίρα αντικατέστησε τα παλαιά αεροσκάφη με αναβαθμισμένη έκδοση F-4Ε προερχόμενα από τα αποθέματα των ΗΠΑ, το F-4E Southeastern Regional Agreement (SRA). Οι πτήσεις για την επιχειρησιακή τους αξιοποίηση, ξεκίνησαν την 12 Οκτωβρίου του ίδιου έτους.

Στα τέλη του 1997 και μετά από 23 χρόνια υπηρεσίας στην ΠΑ αποφασίστηκε η αναβάθμιση των αεροσκαφών που αγοράστηκαν στο πλαίσιο των προγραμμάτων Peace Icarus I και Peace Icarus IΙ.

Την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2002, στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ στην Τανάγρα, πραγματοποιήθηκε η τελετή παράδοσης στην ΠΑ του πρώτου αεροσκάφους παραγωγής του προγράμματος, ενώ ήδη στην 117 ΠΜ βρίσκονταν άλλα τρία αναβαθμισμένα αεροσκάφη. Τα αεροσκάφη αυτά παρέλαβαν οι 338 και 339 Μοίρες.

Το 2004 η Μοίρα συμμετείχε για πρώτη φορά στο Tactical Leadership Program στο Βέλγιο με τα εκσυγχρονισμένα F-4E Phantom II.