358 Μοίρα Έρευνας – Διάσωσης

358 Μοίρα Έρευνας – Διάσωσης

358 Μοίρα Έρευνας - Διάσωσης

Έμβλημα

Παράσταση: Ο Φαέθων

Θέση

112 Πτέρυγα Μάχης – Αεροπορική Βάση Ελευσίνας.

Έτος Συγκρότησης

1958

Υπαγωγή

Διοίκηση Αεροπορικής Υποστήριξης

Αεροσκάφη-Ε/Π που υπηρέτησαν

  • Sikorsky H-19D
  • Ε/Π Chinook CΗ-47C
  • Ε/Π ΑΒ-206Α
  • Ε/Π AS-332 Super Puma

Αεροσκάφη-Ε/Π που υπηρετούν

  • Ε/Π ΑΒ-205 Α1
  • Ε/Π Β-212
  • Ε/Π A-109E

Αποστολή

Η 358 Μοίρα Έρευνας – Διάσωσης έχει ως αποστολή τη διεξαγωγή επιχειρήσεων Έρευνας – Διάσωσης σε ειρήνη και πόλεμο, στο χερσαίο, θαλάσσιο και εναέριο χώρο, που περικλείεται από το FIR Αθηνών, για την κάλυψη των διεθνών υποχρεώσεων στα πλαίσια των International Civil Aviation Organization, International Maritime Organization, NATO (COMHTAF/COMSEVENATAF area of responsibility), και Εθνικών υποχρεώσεων που απορρέουν από την Ελληνική νομοθεσία και τα Εθνικά Επιχειρησιακά Σχεδία. Επιπλέον, εκτελεί αποστολές αεροδιακομιδής, μεταφορά προσωπικού, μέσων, φορτίων καθώς και υψηλών προσώπων (VIP).

Ιστορία

Το 1958, συγκροτήθηκε το 357 Σμήνος Ελικοπτέρων (ΣΕ), με την ένταξη των 4 πρώτων ελικοπτέρων Sikorsky H-19D με έδρα την Αεροπορική Βάση Ελευσίνας.

Το έτος 1967, παρελήφθησαν 13 επιπλέον ελικόπτερα Sikorsky H-19B και έτσι το 357 ΣΕ αναβαθμίστηκε σε Μοίρα Ελικοπτέρων.

Το 1969 η 357 Μοίρα Ε/Π συγχωνεύθηκε με την 359 Μονάδα Αεροπορικής Εξυπηρέτησης Δημοσίων Υπηρεσιών (359 ΜΑΕΔΥ).

Το 1970 η 359 ΜΑΕΔΥ μεταστάθμευσε στη Σχολή Ικάρων, στην Αεροπορική Βάση Δεκέλειας, στο Τατόι.

Τον Ιούνιο του 1971, παρελήφθησαν από την Ιταλία τα ελικόπτερα τύπου ΑΒ-205 Α1, σε αντικατάσταση των ελικοπτέρων Sikorsky Η-19 και ΑΒ-206 για τις ανάγκες της ΔΕΗ.

Το 1976 παραλήφθηκαν 6 ακόμα ΑΒ-205 και 2 Β-212 από τις ΗΠΑ για μεταφορά υψηλών προσώπων. Τα B-212 εντάχθηκαν στο 352 ΣΜΥΠ ενώ το 1981 προστέθηκαν άλλα 2 ελικόπτερα του ιδίου τύπου. Το σμήνος αυτό παρέμεινε ανεξάρτητο μέχρι το 1983 υπαγόμενο στην 359 ΜΑΕΔΥ.

Το Νοέμβριο του 1981, παρελήφθησαν από την ΠΑ, 5 ελικόπτερα CΗ-47C Ιταλικής κατασκευής μεταφοράς προσωπικού και υλικών.

Το 1983 συγκροτήθηκε η 358 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών (ΜΤΜ) με ελικόπτερα CH-47C, ΑΒ-205, Β-212, και ΑΒ-206 και ένα χρόνο αργότερα, τη 10η Δεκεμβρίου 1984, μετεγκαταστάθηκε στην 112 ΠΜ.

Τη 18η Απριλίου 1989, η 358 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών μετονομάσθηκε σε 358 Μοίρα Έρευνας – Διάσωσης (358 ΜΕΔ).

Το έτος 1988, τα ελικόπτερα CΗ-47C παραχωρήθηκαν στο Στρατό Ξηράς (ΣΞ).

Το 1997 η Μοίρα παρέλαβε 2 ακόμα ΑΒ-205, από τον ΣΞ για την ενίσχυση του στόλου της και την αναπλήρωση απωλειών προηγούμενων ετών.

Το Δεκέμβριο του 1999, παρελήφθησαν τα δύο πρώτα ελικόπτερα AS-332 Super Puma από την παραγγελία των τεσσάρων ελικοπτέρων, ενώ η παραλαβή ολοκληρώθηκε τον Απρίλιο του 2000 με την παράδοση και του τέταρτου. Η Μοίρα ενισχύθηκε με προσωπικό (Συνδέσμους και δύτες-διασώστες) από το Λιμενικό Σώμα.

Τον Ιούλιο του 2003, παρελήφθησαν τα δύο πρώτα ελικόπτερα AS-332 Super Puma Έρευνας – Διάσωσης Μάχης (Combat SAR) και το Δεκέμβριο του ίδιου έτους ολοκληρώθηκε η παραλαβή με την προσθήκη και άλλων δύο. Τον Ιούλιο του 2004 προστέθηκαν και άλλα δύο AS-332 Super Puma με δυνατότητες CSAR, λόγω όμως των Ολυμπιακών Αγώνων διαμορφώθηκαν σε MEDEVAC για την υποστήριξή τους.

Το έτος 2003, η Μοίρα ανέλαβε την εκτέλεση αεροδιακομιδών, παραλαμβάνοντας τα τρία εναπομείναντα ελικόπτερα Α-109 Power του ΕΚΑΒ και συγκροτήθηκε το Σμήνος Ελικοπτέρων ΕΚΑΒ. Το Σμήνος αυτό, ανεξαρτητοποιήθηκε το 2005, με την ονομασία Σμήνος Ελικοπτέρων Άμεσης Βοήθειας (ΣΕΑΒ).

Την 28η Φεβρουαρίου 2006, η 358 ΜΕΔ διασπάστηκε σε τρεις ανεξάρτητες Μοίρες την 358 ΜΕΔ, με ελικόπτερα ΑΒ-205 και Β-212, την 384 ΜΕΔ με ελικόπτερα AS-332 Super Puma και τη Μοίρα Συντήρησης Ελικοπτέρων που ανέλαβε την τεχνική υποστήριξη των ελικοπτέρων των δύο προαναφερθείσων Μοιρών καθώς και του ΣΕΑΒ.

Τη 17η Νοεμβρίου 2011, το ΣΕΑΒ ενσωματώθηκε εκ νέου στην 358 ΜΕΔ.