383 Μοίρα Ειδικών Επιχειρήσεων & Αεροπυρόσβεσης

383 Μοίρα Ειδικών Επιχειρήσεων & Αεροπυρόσβεσης

383 Μοίρα Ειδικών Επιχειρήσεων & Αεροπυρόσβεσης

Έμβλημα

«Διήλθωμεν δια πυρός και ύδατος»
(Περάσαμε μέσα από φωτιά και νερό)

Το έμβλημα της 383ΜΕΕΑ συμβολίζει την αέναη μάχη μεταξύ καλού και κακού ενώ παράλληλα δεσπόζει η επικράτηση του νερού (μπλε αετός) ενάντια στις καταστροφικές τάσεις της φωτιάς (κόκκινος δράκος). Στη σύνθεση τίθεται σε περίοπτη θέση το εθνόσημο με τους ομόκεντρους κύκλους, ενώ το ρητό της Μοίρας είναι το «Διήλθωμεν δια πυρός και ύδατος» (και εξήγαγες ημάς εις αναψυχήν) δηλαδή «περάσαμε μέσα από φωτιά και νερό» (και μας οδήγησες σε αναζωογόνηση), φράση που περιέχεται στα τελευταία λόγια του Άγιου Κοσμά του Αιτωλού προς τους Τούρκους δημίους του. Το ρητό συμβολίζει παραστατικά τον κύκλο υδροληψίας και ρίψης του νερού στη φωτιά, διαδικασία που χαρακτηρίζει την επιχειρησιακή τακτική της Μοίρας.

Θέση

113 Πτέρυγα Μάχης – Αεροπορική Βάση Μίκρας.

Έτος Συγκρότησης

2003

Υπαγωγή

113 Πτέρυγα Μάχης

Αεροσκάφη που υπηρέτησαν

Canadair

Αεροσκάφη που υπηρετούν

Canadair CL-415

Αποστολή

Η 383 Μοίρα Ειδικών Επιχειρήσεων & Αεροπυρόσβεσης έχει ως κύρια αποστολή την Αεροπυρόσβεση, μια πολύ απαιτητική αποστολή, ιδιαίτερα κατά τις φάσεις της υδροληψίας και της ρίψης, η οποία γίνεται με ελάχιστο ύψος τα 100 πόδια (30 μέτρα). Είναι χαρακτηριστικό ότι κανένας κύκλος υδροληψίας – ρίψης δεν είναι ίδιος με τον επόμενο, πόσο μάλλον οι αποστολές. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η κατάσταση ανέμου και θάλασσας μεταβάλλεται απρόσμενα στη διάρκεια μιας αποστολής, το ίδιο και οι απαιτήσεις για ρίψη σε συγκεκριμένα μέτωπα μιας πυρκαγιάς. Επίσης τα πληρώματα δε γνωρίζουν από την αρχή τον προορισμό τους και την περιοχή επιχειρήσεων. Είναι συνεχώς σε ετοιμότητα 20 λεπτών, χρόνος που δεν επιτρέπει λεπτομερή σχεδιασμό της αποστολής. Ο σχεδιασμός στην ουσία γίνεται επί του πεδίου της πυρκαγιάς, η οποία είναι κάθε φορά και σε διαφορετικό μέρος της Ελλάδας (και όχι μόνο).

Εκτός από τις αποστολές Αεροπυρόσβεσης, η Μοίρα αναλαμβάνει ετοιμότητες και αποστολές Έρευνας – Διάσωσης, οπότε το πλήρωμα συμπληρώνεται από δύο Μηχανοσώστες και το αεροσκάφος εξοπλίζεται με φουσκωτή λέμβο για την περισυλλογή των ναυαγών. Αυτή αναπτύσσεται στην περίπτωση που οι συνθήκες της θάλασσας επιτρέπουν την προσθαλάσσωσή του αεροσκάφους. Πέρα από τις αποστολές αυτές, τα αεροσκάφη CL-415 εκτελούν και ελαφρές τακτικές μεταφορές, όταν επικρατούν καλές καιρικές συνθήκες, ακόμα και κατά τις νυκτερινές ώρες, λόγω του πληρέστατου εξοπλισμού ναυτιλίας που διαθέτουν. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται κάλλιστη διαχείριση του δυναμικού μεταφορικών αεροσκαφών.